Sunday, 4 January 2015

Relatif

Dalam pada aku seronok blend in the environment, aku tahu...ada prinsip yang teruji, ada pegangan yang tercabar.

Kadang2 aku terlalu seronok mengejar perkara2 baru...dan tak sempat untuk sedar, sikit demi sikit aku dedahkan diri untuk sebuah ujian hebat.

Dilema untuk the so called kemajuan atau sebuah ketenangan...

Aku tenung nota, aku hadam semula segala perancangan....dan akhirnya airmata bergenang....

Dalam perjalanan mengejar impian, berapa banyak larangan Tuhan yg sesetengah orang anggap sebagai halangan walau tanpa dia sedari.

Allahu....aku kian dewasa....bukan baru memikul tanggungjawab seorang yang mukallaf.

There's an ultimate purpose of living. Do remember that dear Sri Sazila...

There'll be a day, when we see the years we spent in this dunya as nothing more than just a second.

Ya Allah, benar kata Muhammad S.A.W utusanMu...sesungguhnya iblis dan syaitan pernah gagal menewaskan manusia dalan perkara2 besar, maka wajar kami berhati2 dan berwaspada dlm urusan2 kecil...halus...yg sebenarnya jauh lebih rumit.

Siapalah kami tanpa bimbinganMu, rugi dan celakalah kami andai pulang tanpa keampunanMu...
Maafkan kami Ya Allah...maafkan kami Ya Rasulallah....

No comments: