Saturday, 15 October 2011

'lock set'

Aku semakin malu sendiri dengan apa yang pernah terlintas di hati SEDIKIT waktu yang dulu..walau waktunya singkat dan tiada siapa yang tahu.
Antara fitrah dan fitnah, aku perlu luruskan ke arah yang sepatutnya.
Aku bukan kanak-kanak lagi. Bukan sekadar ucapan dan perbuatan zahir yang akan dicatit dan dihisab, tapi juga setiap yang tergambar, terlintas dan terbayang di ruang hati dan fikiran.

Tapi aku manusia biasa...hakikat iman dalam hati bukannya mendatar dan berterusan meningkat, tapi sentiasa turun dan naik. Wajarlah kalau aku lemah. Mungkin itu lumrah, dugaan dalam diam dan pasti bersamanya ada amanah dan hikmah.
Aku tahu tak selamanya keinginan boleh diturutkan...tapi pasti bukan mudah untuk membunuh impian dan harapan...

*Menatap refleksi diri di cermin, pakaian labuh dan longgar beserta tudung kepala yang melabuhi dada belum sempurna melindungi HATI dari penyakit-penyakit ini...jadi janganlah menilai aku hanya dengan apa yang terzahir pada pandangan mata kamu*

"Ya Allah, jadikan diriku lebih baik daripada sangkaan mereka, janganlah Engkau hukum aku kerana ucapan mereka dan ampunilah daku lantaran ketidak-tahuan mereka"
-Abu Bakar Assiddiq-

No comments: