Monday, 31 October 2011

RAHSIA

kalau semuanya diluahkan...apa lagi yang tinggal untuk dipendam...


dan manusia, bukan setiap masa boleh menjadi pendengar yang baik..bukan setiap masa mampu memahami setiap butir bicara yg disampaikan..bukan setiap masa mampu menepis prasangka dan kesimpulan-kesimpulan yang lebih bersifat menghukum.

Kalau semuanya mahu dikongsi bersama manusia, apa lagi yang tinggal untuk dijadikan inti perbualan eksklusif bersama Allah Yang Maha Mendengar?

...dan kita..lebih2 lagi bagi perempuan, islam, melayu...MALU itu bunga yang perlu dijaga...

pendirian masing2la kan? (^_-)


"kirimanMU yg mungkin hanya untuk disapa pandangan buat sementara...kau campakkanlah kembali bayangan itu ke dada langitMU...jangan KAU biarkan yang rapuh ini pecah berderai sekali lagi..dan ilhamkan kepadaku SYUKUR dan REDHA atas segala ketentuan dan kurniaanMU"

Monday, 24 October 2011

syafahullah

Allah...
semput aku membaca...
tp insyaAllah,
semua penyakit ada penawarnya...
moga semuanya baik2 saja...
untuk kawan yg seorang ini...

*pejam mata rapat2...tarik nafas...lepas..*

Thursday, 20 October 2011

VITAMINS =)

Moga hati2 kita tertaut selamanya...

RIANG RIA SEMESTER SATU =)



pertama kali makan bersama =)



ladies nite...i-city =)


SEMESTER BARU =)

awal semester..kunjungan raya ke rumah comelku =)
bersama dua kawan baru, Nuradila dan Amiruddin


jamuan raya FSPU


sehari di DATC..."embracing islamic lifestyle" and "Meriam"




sepetang di tepian tasik..raya potluck bersama PA, Dr. Aini Jaafar


*husna*maziah*syazana*ashrafi*ain*lily*sazirah*laiqha*aina*syarifah*adibah*hafizoh*fatihah*hasanah*hurun*yona*fatin*e.e*iza*ira*mila*asrul*firdausi*hafizuddin*firdaus*fitri*fakhri*syafiq*haziq*rafezee*marwan*afiq*radzi*

*Alias Azizi*-kami takkan lupakan kamu..semua yang terjadi pasti ada hikmah kan? =)

-kawan baru- :)
nadya*isnur*athira*nuradila*syifaa*amir*azwan*mar*najwa*nisreen*wanie*helmi*tarmizi*hafiz*

...selamat meneruskan perjuangan...

Tuesday, 18 October 2011

sri, aku, saya, dia, kamu, kau, awak, diorang, mereka dan KITA

Rasa nak mengabadikan gambar pemberian makcik husna nih..



doesn't apply...

takdelah 'endless' & 'awkward' sgt pun...=P

but I'm glad for having friendS like you, her, him and them =)

it's 'US' :)

Saturday, 15 October 2011

'lock set'

Aku semakin malu sendiri dengan apa yang pernah terlintas di hati SEDIKIT waktu yang dulu..walau waktunya singkat dan tiada siapa yang tahu.
Antara fitrah dan fitnah, aku perlu luruskan ke arah yang sepatutnya.
Aku bukan kanak-kanak lagi. Bukan sekadar ucapan dan perbuatan zahir yang akan dicatit dan dihisab, tapi juga setiap yang tergambar, terlintas dan terbayang di ruang hati dan fikiran.

Tapi aku manusia biasa...hakikat iman dalam hati bukannya mendatar dan berterusan meningkat, tapi sentiasa turun dan naik. Wajarlah kalau aku lemah. Mungkin itu lumrah, dugaan dalam diam dan pasti bersamanya ada amanah dan hikmah.
Aku tahu tak selamanya keinginan boleh diturutkan...tapi pasti bukan mudah untuk membunuh impian dan harapan...

*Menatap refleksi diri di cermin, pakaian labuh dan longgar beserta tudung kepala yang melabuhi dada belum sempurna melindungi HATI dari penyakit-penyakit ini...jadi janganlah menilai aku hanya dengan apa yang terzahir pada pandangan mata kamu*

"Ya Allah, jadikan diriku lebih baik daripada sangkaan mereka, janganlah Engkau hukum aku kerana ucapan mereka dan ampunilah daku lantaran ketidak-tahuan mereka"
-Abu Bakar Assiddiq-

Tuesday, 4 October 2011

conteng-contengan

Nak copy paste jap..dari facebook:

bila sibuk menilai pandangan orang, terlupa kiri kanan..terlupa bagaimana pandangan yang tak berhijab itu memandang..lupa memandang diri sendiri...jadi ini pintunya kelemahan dimanipulasikan.

Malam ini menulis blog mcm tanpa hala tuju. Rasa macam mahu berdekah-dekah ketawakan diri sendiri. Ada ke patut dilanda ke'confuse'an yg sungguh durjana itu? kih..kih..kih..

And somehow I realize, aku sebenarnya sangat2 perlukan aktiviti bersama rakan2. Bila berempat di dalam kereta, aku rasa hampir dengan sempurna. Berbual dan bergosip nakal dgn rumate merangkap ex-classmate, aku rasa hidup kembali santai dengan gila2 manja yg seperti dulu. That's it, I miss my friends. Pemisahan kelas rupa2nya ada impak yg agak dahsyat dlm hidup aku..tp nak buat cmne?
Masih lagi selalu terkenangkan semester lepas yg banyak fun...yg bestnya time belajar pun sgt happy..aku bersemangat, ceria dan...bestnye sem lepas! Tapi tak senonoh la gini...semester2 2 dan ke atas tetap perlu diteruskan
Kelas CTU tadi rasa macam seronok setiap kali menoleh ke belakang...ramaaainyaaa...muka2 yg aku rindu =)

Tp yang tak bestnya ada pulak yg berdehem memuncung2kan bibir ke arah kanan aku...haha...what the jengg?
janganlaaa korang ni...nak melangkah masuk kelas tadi sudah bernawaitu,
'sahaja aku masuk kelas CTU, nak duduk depan sebab xmau tido'

Ada org cakap lately aku banyak 'khayal'..oh yes? angau? oh no...it's not specifically about anyone or anything...aku cuma hilang sedikit momentum..banyak mungkin...dan kadang2 aku sendiri pun pura2 sandarkan segala puncanya atas kewujudan 'orang baru' itu. Huh, kesian...padahal, huh..mcm takde kaitan je...

Aku mencari keseronokan yang membahagiakan...bukan setakat hu ha semata tp biar hati sarat terisi dgn kasih dan sayang pada mereka. Bila hati bahagia, keikhlasan mudah dibaja...dan kualiti hidup yang tertuai darinya pasti bukan calang-calang.

Kadang2 bercampur antara negatif dan positif...aku pasti perlu lebih fokus pada yang positif.

Sunnah orang berjuang =)