Thursday, 3 February 2011

~tak terkata~(mampu tulis je..)

Learning is a continuous process....it's a life long journey...
Sometimes we accelerate faster than the momentum of age..but how should I know if I'm a bit slower?

Kita semakin dewasa, jd perlu lebih matang menerima apa sahaja hidangan dlm kehidupan.
Tapi cmne ek nk tau tahap kematangan ni relevant dgn umur atau tak?

Stick your thought to this, to please everyone is not an ordinary human capability.

Hurm....sebenarnye sedang terganggu, dgn tindakan sendiri yg disalah erti. Hairan juga, takkanlah dalam situasi segetir ini masih tak boleh nak bertanya apa2. Kenapalah ada yg cepat sgt pandang serong pada tindakan org lain....aduhai...bukankah yg di sana tu ada banyak wajah2 kesayanganku. Tahu tak betapa risaunye???

Sangat terkedu dgn soalan seorang gadis bertudung labuh di Malaysia....Allahuakbar, sampai ke situ mereka menilai. Tak tahu ke siapa mereka pada saya? Atau ada yg di sana tak pernah tahu siapa saya pada mereka?
Semata-mata kerana bertanya pada orang yg 'itu', bukan mereka yg lain...tp nak wat mcm mana kalau dah xnampak mereka yg lain available utk ditanya...atau dlm erti kata lain, tak nampak ada org lain yg on9 mlm tu...

Aduhaii...sedih sangat. Sedangkan malam tu dlm keadaan terdesak...tercari2 siapa yg boleh dihubungi untuk tau keadaan sebenar lepas hampir seminggu risau dan tertanya-tanya di sini. Jadi bila ada satu2nya manusia yg 'wujud' malam tu, terus shj shoot soalan tanpa ambil kisah 'siapa' dia. Banyak sgt yg nak ditanya, tp responnye agak 'lain macam'. Takpelah, mungkin penat dgn suasana di sana.....
........tapi.......
eh, lupa!
bukan ke itu orgnye yg 'disorokkan' oleh org2 tertentu dari saya? Bukan ke itu orangnye yg dulu jadi alasan utk mereka me'label' sesuka hati?

Alamak! saya tersalah langkah lagi ke?

Ingatkan keadaan dah berubah, dulu semuanya masih belasan tahun.....susah nak jenguk ke dasar sesuatu keadaan..cuma permukaan je yg nmpak jelas.
Tapi sekarang kita sudah 20-an...sudah bertebaran berkeliaran di sana sini, bercampur dengan pelbagai ragam manusia. Kenapa masih begitu caranya kita melihat? (soalan utk diri sendiri juga)

Atau sebenarnya ini kerana anak dara 20-an lebih mudah dilanda yg bukan2?

Wallahua'lam...apa pun, saya yakin dgn niat saya.
Maaf juga pada yg di sana andai kamu juga jadi mangsa keadaan....

Perlu lebih tenang berhadapan dgn buruk sangka org lain...

Ok, sy terima ini sebagai lg satu life lesson...=)

*******************************************************************************

No comments: