Friday, 29 October 2010

~reminiscing~

Nothing much to say....just, I need a medium to express this because verbal conversation will be difficult when it comes to this matter...

I am reminiscing those things again...was so surprised by the unexpected meeting yesterday, when almost everything melted into tears! hah! nanges lagi???tak ah...hampir2 je...control macho le...xmo nanges dpn individu itu.

But there was a moment of yesterday, when my lungs were filled with concentrated high-pressured air which in turn, burst out everything inside in a form of liquid (sje wat description melampau)haha....itu momen d sebuah surau, bila yg ditahan2 sengaja dibiar melimpah, mencurah-curah...biarkan! dan sepotong doa itu, macam terlalu berat untuk ditadah dgn dua tapak tangan ni...entahkan mereka melihat atau tidak..biarkan!

Di sana dulu pernah berlangsung kisah serba pertama, semuanya baru! Di sana dulu pernah merasa aura2 determination dan strong will yang menjadi milik bersama...seronok share ramai2..=)

Terkenang satu malam Ramadhan di sana....malam peperangan yg hebat...bila yg menduga dtg dgn momentum yg sgt laju, sedangkan dari jauh auranya menipu dengan kelembutan palsu yang membelai2...bila makin dekat, mula mencuit dan akhirnya menikam...dan bayangkanlah kesakitan mencabut mata pedang dari tubuh sendiri....peritnye malam tu mmg tak terluah...

'Monumen' putih ungu tu pun tak mahu mengalah meraih ingatan...ye, xkan lupe punyela...sebab, ada elemen diri yang tertinggal di sana....elemen yang membawa pada kesungguhan...
"..separuh yang hilang.."= everything i need to move on and leave all those memories there, behind....
I am still reminiscing.....
~sigh~

*susah nak terima perkara baru kalau liat nak lepaskan yg lama2...

Berbezanya rentak antara dua zaman....hmmmmmmm....

**x igt bila kali terakhir berpuas hati dengan hasil kerja sendiri, x ingat bila kali terakhir buat assignment dgn hati berkobar2 nak dapat markah setinggi mungkin...x ingat bila kali terakhir berlumba2 nak siapkan tutorial n compare jawapan dgn org lain...x ingat bila kali terakhir ada semangat waja bangun tengah malam untuk khatamkan buku teks tebal2....(tp xpernah berjaya khatamkan pun).....kenapa semua kesungguhan tu dah xde???
I am terrible....=(

2 comments:

ur kawan lame said...

hey....nt i bg pic 'monumen' kesayangan u tu...amik dari tepi tasik...cun gmba tuh

sri sazila said...

i da dpt la...gmba wktu malam tu kan...very nice shot....seryes mcm dubai dah...