Friday, 13 August 2010

'hilang'

Manusia tetap manusia..xde tindakan manusia yang betul2 sempurna...xde kepercayaan manusia yg 100% total! dan xde manusia yg patut dipercayai 100%!

Dengan angkuhnya hari ni saya mengajar diri untuk
JANGAN PERCAYA PADA SESIAPA PUN UNTUK MEMAHAMI SITUASI KITA.
kita pun belum tentu boleh faham situasi org lain kan...

kalau xde keperluan, sri sazila...xpayah la cerita pd sape2 ttg ape2 pun...jgnlah terlalu berharap untuk ada yg sanggup susah senang bersama...kalau awak sedih, belum tentu org akan faham rasa sedih tu...kalau awak kecik ht, mybe org akan pelik.."nape nak kecik ht pulak"
bcoz they don't feel it!

lebih teruk kalau ada yg sanggup manipulate cerita...sungguh sakit jiwa dgn manusia begini...

dan ingat! manusia2 yg OPPORTUNIST dan MANIPULATIVE tu sentiasa ada di kiri dan kanan, depan dan belakang. beware of those kind of people..

and sometimes being alone is good for you, sri! bukan setiap masa kamu perlukan teman,kawan,sahabat,apa2 saja...sbbnye, ask yourself sri...can u still put your trust on anybody???

can u still look at them with love,affection?
can u still sincerely love them from the bottom of your heart?
can u still feel like sacrificing anything for the sake of them?
can u still not looking at them without any prejudices and bad feelings?
can u still feel that their loves are without any conditions?
ANSWERS=YES and NO

can u still feel that there are people to lend you her/his shoulder for you to cry on?
-definitely no! At least, NOT NOW!-

look, sri! u are now not trusting anyone...

dah xde rasa yg hening dan bening pada manusia....=(
rasa sgt2 perlu untuk 'jatuh syg' pada mereka kembali..kalau dlu pun ala2 sparuh ht, xsempat nak whole-heartedly, dah tinggal kurang dr suku ni..
rasa mcm sakit sgt hati ni bila dah xmampu nak betul2 ikhlas menyayangi mereka2 semua...sungguh! xmampu dah..sebab?? sedih sgt dah!
mana perginya rabithah tu? ya Allah....
"adim hubbana ya Allah..."

*2,3 org sahabat yg selalu cuba utk memahami, selalu peluk dan tenangkan sy, pujuk sy, n kembalikan keyakinan sy pd diri sndiri dan org lain berada sgt jauh dr sy....sy sgt rindukan mereka...=(

"Allahumma inni asaluka hubbaka, wa hubba man yuhibbuka"

1 comment:

Jackal said...

tertarik dgn term jgn percaya pd sesiapapn utk memahami situasi kita.