Tuesday, 10 February 2009

*G*E*L*O*R*A*

Hujan tgh lebat kt s.alam ni....kami yg ada dlm lab ni pun mcm confuse...kls ada ke x ni? Saya dgn selambenye pergi menjelajah seluruh pelusuk dunia especially mesir dgn singgah di beberapa blog pilihan... Aduhaii...semakin bergelora rasanya hati...
Gelora??? yang paling kuat menghuni hati sekarang adalah rasa rindu...
rindu pada 'dia'...walau dulu pernah berniat untuk melarikan diri dari'nya'...
Kolej Islam Sultan Alam Shah....Bumi Waqafan yg dulu, sy rasakan terlalu 'keras' didikannya...
KISAS lebih banyak mendidik dan menegur dgn kepahitan. Dua tahun yang terlalu sukar di sana kini bertukar menjadi dua tahun yang sangat dirindui... Lebih2 lagi bila berada di sini, dunia IPT yang sangat88x jauh berbeza...Lihat di sekeliling, tiada siapa yang akan menegur andainya saya memutuskan untuk lari jauh dari'nya'....Lihat pula pada kenangan di sana, oh Tuhan...cukuplah tarbiyah di bumi itu yang mendamaikanku...
Saya rindu pada bi'ahnya...walau dulu pernah merasakan diri ini tak layak untuk menjadi sebahagian dari warganya. Tapi bicara dan ketentuan Allah mengatasi segalanya. Saya tetap dipilih dan diberi peluang untuk merasainya... Dan tak pernah terlintas di hati, untuk melalui keperitan2 yang sangat menyesakkan...Namun itulah bentuk 'Pearls of Waqafan' yang Allah berikan pada saya...hinggakan untuk mengulagi kesilapan yang sama, saya sering berfikir berpuluh kali...bimbang natijahnya juga serupa.
Rasa terpujuk bila membaca entry di blog milik Ummu Huraiya...sekali lagi saya terdidik untuk mensyukuri segala kepahitan...
Lalu, bersyukurlah saya dlm menghadapi 'gelora' yang 'satu lagi'... Tak sekuat gelora yang pertama...tapi adakalanya buntu jgak mencari solutionnya...
Cuma...saya yakin Allah ada rencana untuk saya...saya yakin Dia akan menggenggam hati saya andai kelak takdirNya tak seiring dgn impian ini...Sekadar mampu berdoa, moga ditunjukkan jalan yang terbaik...walau dlm hati, Allah shjlah yg tahu betapa sy mengharap dan merindu...

"moga semuanya lillahi ta'ala...dan hanya Dia juga yang Maha Mengetahui..."

No comments: