Thursday, 29 January 2009

manisnya UKHUWAH....

'hidup ini indah jika semuanya kerana Allah...'
terlalu manis ungkapan ini... rasanya bkn hanya sy yg biasa mendengarnya...tapi lemahnya saya...selalu saja lalai dari mengingatiNya...selalau saja terlupa untuk meniatkan apa yang saya lakukan keranaNya....
Tapi masih lagi terasa saya disayangiNya...Dulu, sy pernah mengecap manisnya hidup dikurniakan ukhuwah yang dibina tulus keranaNya. Rindu rasanya pada mereka. Dan rupa-rupanya kemanisan itu masih bersisa. Bukan sedikit tindak-tanduk saya yang seolah 'dijaga' dari jauh...
Tak terluah rasanya syukur di hati...tak terzahir penghargaan ini buat yang bergelar SAHABAT... Saat2 iman saya seolah berada pada tahap kritikal, tiba2 Allah gerakkan hati sahabat2 ini untuk mendekati saya dgn seribu satu nasihat. Bila mereka menghampiri, saya seolah lupa pada keinginan2 hati yang selama ini merosakkan jiwa.... Yang saya perlukan hanya mereka....yang terlalu setia menyegarkan hati saya dgn saling mengingatkan tentang dosa pahala, tentang Syurga Neraka.....
Syahidah, Mahfuzah, Amira, Rahmah.... mereka ibarat permata. Besarnya peranan mereka dalam hidup saya....
"Tuhan...dampingilah mereka sentiasa....sayangilah mereka kerana aku yakin mereka juga sangat mencintaiMu"

"Teman yang kucari...sebenarnya bukan untuk keseronokan, kepuasan, kemewahan....akan tetapi, teman yang dicari adalah untuk sama2 menyatukan hati masing2 di dalam menempuhi ujian Ilahi...sehingga dia berupaya menitiskan airmata ukhuwah...yang terkesan daripada kesetiaan teman yang dimilikinya..."

No comments: