Tuesday, 12 August 2008

HAPPY BELATED BIRTHDAY

Tak terasa sudah 18 tahun berlalu selepas dilahirkan. Bertambah setahun lg usia pd tanggal 08.08.08. Tarikh yg sgt cantik. Bak kata org cina, 'ada ong!'

Alhamdulillah, masih lg berkesempatan menghirup udara percuma di muka bumi milikNya ini. Masih lg punya masa andai ada yg ingin diperbaiki. Harus, tak mungkin tiada langsung kekurangan yg perlu diperbaiki. Masih banyak dlm hidup ni yg perlu di'upgrade'.

Syukur, Allah masih mengizinkan saya sujud tanda terima kasih yg tak terhingga. Masih mampu mengalirkan air mata di atas sejadah walaupun selama ini tak sedar yg saya sering 'menjauhkan diri' dariNya... Tapi, masih...Dia tak pernah lupa pd hamba2Nya...dan tak mungkin akan lupa.

Bila usia semakin bertambah, teringat pula seruan yang semakin kuat. Mati...kian menghampiri setiap detik. Dalam gembira bercampur terharu menerima ucap selamat dari keluarga dan kenalan, terselit juga bimbang di hati andai hari ini yang terakhir buat saya di sini. Lebih2 lg bila mendengar kisah kawan2 yg pernah kehilangan insan2 terdekat dgn mereka di usia yang sangat muda. Masih muda ke saya ni?

Setiap yang mula pasti ada pengakhirannya. Begitu juga hidup manusia. Dan yang lebih pasti, saya belum bersedia untuk mengakhiri hidup ini...

No comments: