Tuesday, 13 May 2008

membebel lagi...bla~bla~bla~

malam ni skali lg nk menulis...m'bebel di blog a.k.a journal kesyngnku ini...tentang apa ye?
hmm...ntahla...xtau ape tajuk yg sesuai utk bebelan kali ni...

sbnrnye sy tgh boring sgt2...jeles dgn budak2 mtrik yg dh dftar...sy pulak kene tunggu lagi 45days utk kembali b'gelar s2dent...haha..lamenye nk kene tunggu...boring tau!



sepanjang cuti ni...ape yg saye dh buat?
duk rumah, tnm anggur yg ntah bile nk b'buah...nk keje parents xbagi coz kene tolong jage 'robot kcik' b'name Batrisyia...
haha..budak kcik sorang tu!!
...rindu plak bile die xde mlm2 ni...eh, dah pagi la...
tp, xpela...have fun sgt2 dgn bdak kcik yg xde dosa tu...hari Sabtu ni umur dia dh 1 tahun...hihi...sayang bangat sama dia tau!
Satu2nye anak buah yg sy ade buat masa ni...dan saya cuma b'peluang utk tukar pampers baby hanya setelah lebih 17 thn hidup...almaklumlah...kite xde adik...
mungkin sbb xprnah ade adik, sy jadi 'makcik' yg paling rapat dgn budak ni...bak kata mak...
"Ila bestfren Trisya..."
hehe...keciannye dpt bestfren yg blum pndai cakap...



Rasa tenang je bile tngok muke budak kcik kan? mak cakap...
"kalau xde budak kcik, mungkin dunia ni dah meletup sbb x tahan panas dgn dosa hamba2 Allah yg mukallaf dan baligh"
eii..ngerinye kalau dunia ni meletup! mule t'fikir gambaran kiamat yg rasanya sudah t'lalu hampir...takut...
tp hakikatnya, janji Allah itu benar...x mungkin kite dpt lari kan?
haa...mulelah rase mcm nk nangis ni...takut sgt...

takut? maybe itulah tandanya kite ni xcukup amalan...
sedangkan org2 soleh xsabar utk menemui akhirat..letih dah tngok ragam dunia yg ntah ape2 skarang ni...
dan rasanye...saya salah seorang drpd b'juta-juta makhluk Allah yg m'corakkan fenomena 'dunia tunggang-langgang'...sama ade saya sedar atau tak?
s2ju tak??? s2ju jela...

so, kpd kwn2 yg budiman...rajin2la tukar tazkirah ye...

3 comments:

amy said...

comelnye trisya.!!

Nur Dhamirah Zulkarnain said...

eh ...dh besar dh trisya!!! kejap je rasenye..
dulu tgk kecik jer...
cepat sungguh masa berjalan yer.

ilazahiy said...

trisya comey mcm maksu die...hehe...(perasan...:)